Toimitusehdot

 1. Yleiset ehdot

 Kurkonetti on Kurko Group:in (2849130-7) ylläpitämä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Kurko Group:in ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Kurko Group pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Kurko Group ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat muiden tahojen toimesta. Tällaisina esteinä pidetään ennalta-arvaamattomia seikkoja tai olosuhteita, joihin Kurko Group ei ole toiminnallaan voinut vaikuttaa ja jotka eivät ole kohtuudella ratkaistavissa. Kurko Group on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ensi tilassa tällaisista esteistä.

2. Asiakas

 Kurko Group myy palveluita kuluttaja- ja yritysasiakkaille. Kurkonetti.fi -verkkokaupassa noudatetaan kuluttajasuojalakia.

Asiakkaan velvollisuutena on tilausta tehdessään luovuttaa yhteystietonsa, jotka sisältävät ,nimen, syntymäajan osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen tilauksen ja tilausasiakirjojen toimittamista varten. Toimitusaika-arviot annetaan Kurko Group:in varastotilanteen ja maahantuojien antamien tilausaika-arvioiden perusteella. Kurko Group ei ole vastuussa ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa.

3. Tietosuoja

 Asiakkaiden tiedot tallennetaan Kurko Group:in ylläpitämään asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen. Kurko Group ei luovuta osoitetietoja suoramarkkinointia varten kolmansille osapuolille. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Kurkonetin asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@kurkonetti.fi). kurkonetti.fi-sivustolla käytetään evästeitä. Evästeillä parannetaan ja nopeutetaan. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön omasta verkkoselaimestaan.

4. Hinnat ja tuotteet

 Kurkonetti.fi-verkkokaupan hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron (24 %). Tuotteiden takuu määräytyy tuotteen valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Tuotehintoja ja toimitus- päivitetään säännöllisin väliajoin verkkokaupassamme. Varaamme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen korjauksiin ja tarkistuksiin.

 

Kunkin tuotteen toimituskulut määräytyvät mittojen- ja painon mukaan.

 

Tilaus voidaan tarvittaessa jakaa useampaan lähetykseen. Jälkitoimitamme tuotteet uuden erän saapuessa varastoomme jos asiakas hyväksyy tämän toimintatavan, muussa tapauksessa palautamme rahat asiakkaalle tai toimitamme saman hintaisen tuotteen tilalle yhteisestä sopimuksesta. Varaamme oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe (esim. tuotteella ei ole hintaa lainkaan), tai jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla (näihin syynä voivat olla automaattisten päivitysten virheet tai virheellinen tuote-nimike)

5. Palautusoikeus / Takuu

 Kurkonetti.fi palautusoikeus koskee kaikkia kurkonetin.fi-verkkokaupasta ostettuja tuotteita kuluttajasuojalain rajoituksin. Voit palauttaa ostamasi tuotteen – jos se on valmiiksi rikki, tai hajoaa normaalissa käytössä jolloin asiakas saa uuden samanlaisen ehjän tuotteen tilalle. Muuten tuotteillamme ei ole palautusoikeutta.

 

Palautusoikeus ei koske Kurkonetti.fi valikoiman ulkopuolisia, erikseen tilattavia tuotteita. Palautus- ja kuljetuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla. Palautusoikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa.

 

Jos huomaat tuotteen olevan rikki niin ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme jolloin saat ohjeet takuu asian hoitoon. (asiakaspalvelu@kurkonetti.fi)

 

Palautettavasta takuu-alaisesta tuotteesta tulee pyytää kuljetusyhtiöltä kuitti, joka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa kuljetusyhtiön vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy täten heille.

 TAKUU- JA KORVAUSEHDOT

Vahinkotapahtumat ilmoitettava 24 tunnin sisällä tuotteen saapumisesta.

Emme vastaa kuljetuksessa vaurioituneista tuotteista. Kun tuotteemme saapuu kuluttajalle tai yritykselle ,on hänen/heidän velvollisuus tarkistaa pakkauksen kunto. Jos pakkaus on rikki ja tuote on vaurioitunut kuljetuksessa, ota yhteys kuljetusliikkeeseen samana päivänä tai viimeistään 24h sisällä. Ilmoita asiasta myös asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@kurkonetti.fi)

Kaikki tuotteemme lähtevät varastosta ehjinä ja hyvin pakattuina. Jos asiakas huomaa tuotteen vahingoittuneen toimituksen aikana, on VÄLTTÄMÄTÖNTÄ, että asiakas ilmoittaa siitä selvästi kuljetusyritykselle.

Jos saamasi tuote on väärä

Hyväksymme väärien tuotteiden korvaamisen jos asiakas ilmoittaa siitä 24h kuluessa tuotteen saapumisesta.

Takuu & tekninen tuki toimituksen jälkeen

Tuotteilla on tuotekohtaisesti valmistajan antama 6kk.-24kk. vuoden takuu toimituspäivästä lähtien lukuunottamatta päivittäistuotteita, kuten terveys- ja hygieniatuotteita. Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat huolimattomuudesta, iskuista, vääränlaisesta käytöstä, väärästä jännitteestä tai asennuksesta tai normaalista kulumisesta. IT-tuotteissa takuu ei kata virusten poistoa, ohjelmien palauttamista tai levyn uudelleenasennusta. Niissä tapauksissa, joissa korvausvaatimuksen takuuehdot täyttyvät, tuote korjataan, korvataan, palautetaan tai sen hintaa alennetaan lainsäädäännön mukaan.

Takuu raukeaa:

- Jos jotakin takuun yksityiskohtaa tai ostotodistusta muokataan, muutetaan tai vaihdetaan; ja/tai

- tunnusnumeroa tai takuunalaista tuotetta peukaloidaan tai korjataan ilman Teknisen palvelun lupaa.

Takuun käyttämiseksi ota yhteyttä meihin asiakaspalvelun (asiakaspalvelu@kurkonetti.fi) kautta ja ilmoita:

- Kurkonetin tilausnumero

- Tuotekuvaus

- Selitys tuotteen vioista

- Liitteenä valokuvat, jos kyseessä on näkyvä vika

Jokainen tapaus käsitellään erikseen ja sinulle annetaan jokaisen valmistajan huoltopalvelun tai vastaavan paikan osoite, jonne asiakas voi tuotteen ja sen lisävälineet lähettää (korvaamme lähetyksestä koituvat kustannukset). Pakkauksen mukaan täytyy liittää kopio myyntikuitista, meiltä saatu Teknisen tuen lomake ja tuotteen vian kuvaus.

Kurkonetti ei lunasta takaisin asiakkaalta asiakkaan ostamia tuotteita missään tapauksessa.

Missään tapauksessa Kurkonetti ei hyvitä 100 % tuotteen arvosta?

- Jos tuotteessa on selviä merkkejä väärinkäytöstä, perustelemattomia vikoja tai se saapuu huonossa kunnossa;

- Jos tuote on palautettu ilman paketointia, vahingoittuneessa pakkauksessa tai siinä on kuljetusleimoja, joiden takia pakkausta ei voida enää käyttää, tuotteen arvoa lasketaan 50 %; ja

- Jos tuote on palautettu ilman kaikkia sen osia tai lisävälineita, tai vikojen kuvaus ei pidä paikkaansa, tuotetta ei hyvitetä.

Erittäin tärkeää: Kurkonetti ei korvaa sille palautettuja tuotteita, jotka eivät ole viallisia tai joiden vikojen kuvaus ei pidä paikkaansa.

Milloin rahat palautetaan?

Kun tuotteet ovat saapuneet varastoomme ja olemme tarkistaneet niiden kunnon, siirrymme summan hyvittämiseen asiakkaan käyttämällä maksumenetelmällä lukuunottamatta käteishyvitystä, joka palautetaan pankkisiirtona. Pyydämme ottamaan huomioon, että hyvitysprosessi saattaa kestää useita viikkoja saapuneiden tuotteiden tarkistamisen takia.

Mitä takuu ei sisällä?

- Takuu ei kata vikoja, jotka aiheutuvat huolimattomuudesta, iskuista, vääränlaisesta käytöstä, väärästä jännitteestä tai asennuksesta tai normaalista kulumisesta.

- Tietokonetuotteissa takuu ei kata viruksen poistoa, tästä johtuvaa ohjelmistojen palautusta tai levyn uudelleenasennusta formatoinnin jälkeen.

Takuu raukeaa:

- Jos jotakin takuun yksityiskohtaa tai ostotodistusta muokataan, muutetaan tai vaihdetaan; ja/tai

- tunnusnumeroa tai takuunalaista tuotetta peukaloidaan tai korjataan ilman Teknisen palvelun lupaa.

Takuun korvausvaatimukset

Niitä tapahtumia varten, jotka oikeuttavat takuun käytön, valitaan korjaus, tuotteen korvaaminen, alennus tai palautus laillisten ehtojen mukaisesti. Takuun käyttämiseksi on esitettävä todiste ostosta ja otettava yhteyttä Kurkonetin asiakaspaveluun (asiakaspalvelu@kurkonetti.fi):

Kuluttajalla on oikeus perumiseen 7 työpäivän ajan ilman tarvetta perustella päätöstään ja siitä rankaisematta. Ostaja maksaa palautuksen lähetyskustannukset. Emme hyväksy missään tapauksessa varastoomme lähetettyjä pakkauksia ellei niiden lähetyskuluja ole maksettu.

6. Riitauttaminen ja riita-asiat

 Riita-asiat pyrimme ratkaisemaan aina asiakkaan eduksi. Mikäli yhteisymmärrykseen ei kuitenkaan päästä, noudatamme Suomen lakia asian ratkaisemiseen.

SVEA LASKU / ERÄMAKSU

FI

Lasku

Svea Ekonomi tarjoaa sinulle helpon ja turvallisen tavan maksaa ostoksesi Laskulla.

Kun valitset maksutavaksi laskun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Rekisteriselosteemme löydät täältä. Ostajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt. Saat laskun antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai postilla viralliseen kotiosoitteeseesi. Laskun maksuaika on aina vähintään 14 päivää. Viivästyskorko on korkolain mukainen laillinen viivästyskorko eli 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, etkä ole sopinut kanssamme maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain säädösten mukaisesti.

Voit jakaa laskun kätevästi pienempiin kuukausieriin

Ostoluotto on kertaluotto, jolla voit jakaa laskusi sinulle sopiviin kuukausieriin. Mikäli haluat maksaa laskusi pienemmissä erissä, sinun tulee tutustua laskun yhteydessä saamiisi Ostoluoton ehtoihin ja hyväksyä ne allekirjoituksellasi. Tämän jälkeen voit maksaa laskulta vähintään laskulla ilmoitetun minimierän. Voit maksaa Ostoluoton milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua etukäteen luoton ehtoihin täältä: Ostoluoton yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Maksa osissa Erämaksulla

Erämaksu on kertaluotto, jolla voit maksaa ostoksesi valitsemallasi maksuajalla ja kiinteillä kuukausierillä. Kun valitset maksutavaksi erämaksun, teemme luottotarkistuksen henkilötietojasi käyttäen. Rekisteriselosteemme löydät täältä. Voit valita sinulle sopivimman maksuajan verkkokaupassa tarjotuista vaihtoehdoista.

Erämaksu tulee maksaa sovitussa maksuajassa. Tämä edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain eräpäivään mennessä. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Voit tutustua etukäteen erämaksuluoton ehtoihin täältä: Erämaksun yleiset ehdot sekä Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta https://www.kkv.fi/ tai luottosopimuksestamme.

Yhteystiedot ja asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä Laskuun tai Erämaksuun liittyen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme 09 4242 3330 (ark. 8-17) tai asiakasinfo@svea.fi.

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut

Mechelininkatu 1 a

00180 Helsinki

www.svea.fi

EN

Invoice

Svea Ekonomi offers you an easy and safe way to make purchases by invoice.

When you choose to pay with invoice, we make a credit check using your personal information. You can find our description of personal data file here (in Finnish). The buyer must be at least 18 years old. You will receive the invoice by email or by post to your official home address, and the payment term is always at least fourteen (14) days. Interest for delayed payments is a legitimate interest for late payment i.e. 7 % + reference rate applied by the European Central Bank. We charge 5 EUR for payment reminders.

If the invoice is left unpaid and you haven´t agreed with us for payment plan, we will transfer the invoice to debt collection with the provisions of the Customer Protection Act.

You can also pay your invoice with smaller monthly payments

Credit Account (Ostoluotto) is a one-time credit that allows you to split the invoice as it is suitable for you. If you want to pay the invoice in smaller installments, you need to explore the Credit Accounts terms and conditions and approve them with your signature. Information is sent to you with the invoice. After approving the terms with your signature, you can pay the minimum amount from the invoice. You can pay the Credit Account at any time without any additional charges for unused credit. You can check out the terms and conditions of Account Credit here (in Finnish): General Terms and Conditions and Standard European Consumer Credit Information.

Pay with Part Payment

Part payment is a one-time credit, which allows you to pay for your purchase with the payment period of your choice and fixed monthly installment. When you choose to pay with part payment, we make a credit check using your personal information. You can find our description of personal data file here (in Finnish). You can choose the most suitable payment period from the options offered at the Online Store.

Part payment must be paid in the agreed payment period. This implies that you pay at least the agreed amount every month by the due date. Naturally, you can also pay off the entire amount of credit any time without any additional charges for unused credit. You can check out the terms and conditions of Part Payment here (in Finnish): General Terms and Conditions and Standard European Consumer Credit Information.

For more information on distance selling and trading on the internet, please visit the Finnish Competition and Consumer Agency website at https://kkv.fi/en or check our credit agreement.

Contact information and customer service

If you have any questions regarding invoices or part payment, please contact us at +358 9 4242 3330 (mon-fri 8-17) or asiakasinfo@svea.fi

Svea Ekonomi AB / Maksuratkaisut Mechelininkatu 1 a 00180 Helsinki www.svea.com

SE

Faktura

Svea Ekonomi erbjuder er ett enkelt och säkert alternativ att betala ert inköp på faktura.

När ni väljer att betala ert inköp på faktura, gör vi en kreditkontroll med era personuppgifter. Ni hittar vår beskrivning av personuppgifter här (på finska). Köparen måste vara 18 år fyllda. Fakturan skickas till er e-postadress ni gett eller per post till er officiella hemadress. Betalningsvillkoren är åtminstone fjorton (14) dagar. Dröjsmålsränta går enligt räntelagen, dvs 7% + räntesats. För påminnelse debiterar vi fem (5) euro. Om fakturan blir obetald och ni har inte överenskommit med oss om en betalningsplan, kommer vi att skicka fordran till indrivning enligt bestämmelserna i konsumentskyddslagen.

Dela upp fakturan behändigt till mindre månadsrater.

Kontokredit (ostoluotto) är en engångs kredit som ger er möjligheten att dela upp fakturan till rater som passar er bäst. Om ni vill betala fakturan i mindre rater, skall ni godkänna kontokredit villkoren som medföljer fakturan. När ni har godkänt villkoren och returnera kontokreditavtalet signerat till oss, kan ni betala minimisumman som anges på fakturan. Ni kan betala kontokrediten när som helst utan extra avgifter för outnyttjad kredit.

Ni kan kolla igenom villkoren på förhand härifrån (på finska): Allmännna villkor och Standardiserad europisk konsmentkreditinformation. Betala i rater med Delbetalning Delbetalning är en engångs kredit, med vilken ni kan betala inköpet på en betalningsperiod som passar er bäst och med en fast månadsrat. När ni väljer att betala ert inköp på delbetalning, gör vi en kreditkontroll med era personuppgifter. Ni hittar vår beskrivning av personuppgifter här (på finska). Ni kan välja er det lämpligaste betalningsalternativet från alternativen som erbjuds från nätbutiken.

Delbetalningen skall betalas enligt överkommen betalningstid. Med detta menas att ni måste betala åtminstone den överenskomna månadsraten senast på förfallodagen. Förstås kan ni betala delbetalningen när som helst utan extra avgifter för outnyttjad kredit.

Ni kan kolla igenom villkoren på förhand härifrån (på finska): Allmännna villkor och Standardiserad europisk konsmentkreditinformation.

För mera information om distansförsäljning och näthandel hittar ni på Konkurrens- och konsumentverkets nätsidor https://www.kkv.fi eller från ert kreditavtal.

Kontaktuppgifter och kundservice

Om ni har frågor angående Fakturan eller Delbetalningen, kan ni vara i kontakt med vår kundservice 09 4242 3330 (vardag 8–17) eller asiakasinfo@svea.fi

Svea Ekonomi / Maksuratkaisut Mechelininkatu 1 a 00180 Helsinki www.svea.fi